Naprawy samochodu - podpora wału

nawet przez cały rok. Jednak mechanicy przekonują, że w razie nadejścia większych mrozów czy dużych upałów opony przejściowe mogą szybciej się ścierać. Dlatego najlepiej jest zakładać na wiosnę opony letnie. Takie opony dobrze zn

Naprawy samochodu - podpora wału podpory wału napędowego sklep

Opony letnie

Sezonowa wymiana opon jest koniecznością w przypadku każdego samochodu. Najbardziej uniwersalne są opony przejściowe. Mogą być one zakładane na wiosnę i służyć nawet przez cały rok. Jednak mechanicy przekonują, że w razie nadejścia większych mrozów czy dużych upałów opony przejściowe mogą szybciej się ścierać. Dlatego najlepiej jest zakładać na wiosnę opony letnie. Takie opony dobrze znoszą wysokie temperatury i mogą wówczas rozwijać spore prędkości. Jednak nie sprawdzają one podczas dużych spadków temperatur. Przez takie opony samochód może tracić przyczepność na śliskiej nawierzchni, co często doprowadza do wypadków drogowych. Dlatego przed zimą powinno się zakładać opony zimowe. Tego rodzaju opony będą sprawdzały się nawet na najbardziej śliskiej nawierzchni.


Chevrolet Aveo II

Chevrolet Aveo II ? następca modelu T200/T250. Jest produkowany od 2011 roku w wersji sedan i hatchback. W Ameryce Płn. jest oferowany pod nazwą Sonic, a w Australii jako kolejne wcielenie modelu Barina marki Holden.
Chevrolet Aveo T300 w wersji sedan
Wyposażenie

Chevrolet Aveo oferowany jest w pięciu wersjach wyposażenia:

LS
LS+
LT
LT+
LTZ

Auto seryjnie wyposażone jest m.in. w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, tempomat, radio CD/MP3, elektryczne szyby przednie oraz systemy ABS, BAS, TCS, HSA, ESC. Klimatyzacja jest dostępna seryjnie od wersji LT.
Silniki

Dostępne są cztery silniki benzynowe ? o pojemności 1,2 l i mocy maksymalnej 70 KM lub 86 KM, 1,4 l 100 KM i 1,6 l 115 KM oraz dwa silniki Diesla ? o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 75
Spalanie

Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5. Najmniej CO? emituje silnik Diesla 1.3/75 ? 97 g* na kilometr. Silnik ten, podobnie jak jego mocniejsza, 95-konna odmiana, wyposażony został w system Start&Stop, dzięki czemu na 100 km średnio spala w cyklu mieszanym zaledwie 3,7 l* oleju napędowego.

* ? dane dotyczą wersji sedan; średnie spalanie wersji hatchback to 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO? wynosi 99 g/km

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Aveo


Hamulec tarczowy

Hamulec tarczowy
Hamulec tarczowy samochodu Porsche Cayenne

Hamulec tarczowy ? rodzaj hamulca ciernego, w którym siła tarcia działa na powierzchni czołowej tarczy.

Składa się z tarczy hamulcowej, połączonej sztywno z hamowanym wałem oraz dwóch lub więcej nieobracających się klocków pokrytych okładziną cierną, które są dociskane do tarczy najczęściej za pomocą siłownika hydraulicznego lub pneumatycznego.

Hamulce tarczowe stosowane są powszechnie jako hamulce zasadnicze w pojazdach samochodowych, szynowych, motocyklach, motorowerach i skuterach, wypierając stosowane dawniej hamulce bębnowe, a także w rowerach, zastępując stosowane dotychczas hamulce szczękowe (działające na obręcz koła). Stosowane są również w obrabiarkach (np. jako hamulce do szybkiego zatrzymywania wrzeciona obrabiarki).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_tarczowy



© 2019 http://stomia.pomorskie.pl/